V dňoch 20. – 21. marca 2025 sa v Bratislave v Centre vedecko-technických informácií SR (CVTI SR) uskutočnilo 3. stretnutie projektových partnerov Danube GeoHeCo a riadiaceho výboru (SCOM). Stretnutie sa uskutočnilo za účelom poskytnutia prehľadu za prvý rok trvania projektu a poskytlo tiež príležitosť všetkým projektovým partnerom posúdiť pokrok, riešiť finančné záležitosti a prediskutovať nadchádzajúce aktivity.
Prítomní boli aj zástupcovia Riadiaceho orgánu/Spoločného sekretariátu (RO/JS), projektový manažér pán Schindler a finančná referentka pani Arsenić Petrović. Stretnutie sa uskutočnilo v hybridnom formáte, ktorý umožnil osobnú aj vzdialenú účasť.
Stretnutie sa začalo úvítacím prejavom, po ktorom nasledovalo všeobecné hodnotenie stavu projektu pod vedením koordinátora Medjimurje Energy Agency (MENEA). Hodnotenie sa týkalo pokroku dosiahnutého pri plnení cieľov projektu, problémov, ktorým čelia projektoví partneri a navrhovaných riešení. Vedúci partneri pre konkrétne ciele potom poskytli aktuálne informácie o svojich príslušných aktivitách, po ktorých nasledovali diskusie o pilotných investíciách, finančnom stave a prognózach výdavkov na projekt.
Hlavným zameraním boli tematické pracovné balíky (WP), najmä úlohy plánované na 3. a 4. periódu, ako aj prípravy na nadchádzajúci workshop „Train the Trainer“, testovanie IT nástroja a technická dokumentácia pre pilotné investície. Okrem toho sa diskusie zaoberali beta verziou digitálnej platformy, spätnou väzbou zainteresovaných strán a plánovaním nadnárodnej konferencie naplánovanej 12.-13. júna 2025 v Rakúsku. Preskúmali sa aj komunikačné a diseminačné aktivity so zameraním na zapojenie partnerov a plány na ďalšie projektové obdobie.
Druhý deň stretnutia sa sústredil na relevantné otázky manažmentu, vrátane stavu a ďalšej organizácie „Deployment Desk“ vo všetkých partnerských regiónoch projektu. Diskutovalo sa aj o obsahu nadnárodného akčného plánu a organizácii regionálnych konzultačných fór. Interaktívny workshop o vývoji nadnárodného akčného plánu zorganizoval a moderoval maďarský partner CROST s aktívnym zapojením všetkých partnerov projektu.
Stretnutie sa ukončilo dohodou o ďalšom postupe, zabezpečení pokračujúceho napredovania projektu a prípravy budúcich aktivít.