CVTI SR sa môže pochváliť novou vizuálnou identitou

V prvej polovici marca vstúpil do platnosti dizajn manuál, ktorý doteraz CVTI SR chýbal. Tento marketingový pracovný nástroj umožňuje s pomocou zjednocujúcej vizuálnej identity ľahko rozpoznať značku celej organizácie a jej jednotlivých odborov.

Výber špecialistov pre vytvorenie manuálu sa uskutočnil na základe verejného obstarávania, v ktorom zvíťazila marketingová agentúra Kreativ Gang. Na konci roka 2024 agentúra odovzdala komplexný dokument, definujúci dizajnové princípy a štandardy v súlade so špecifickými potrebami CVTI SR , ktoré by sa mali dodržiavať pri tvorbe všetkých vizuálnych výstupov organizácie. Tím internej komunikácie vyladil navrhnutý dizajn manuál a sprístupnil pre používanie zamestnancom CVTI SR a verejnosti v marci 2025.

Rozvíjame budúcnosť 

Slovné spojenie Rozvíjame budúcnosť  je odteraz hlavný slogan, ktorý komunikuje misiu Centra vedecko-technických informácií SR: podporovať vedu, inovácie a vzdelanie a tým aktívne prispievať k rozvoju spoločnosti a budúcich generácií.

Súčasťou tvorby dizajn manuálu bol aj rebranding loga. Posun od historického loga do čistejšieho, ľahko čitateľného loga, ktoré symbolizuje otvorenú knihu a zároveň aj vlny, šíriace informácie.

Graficky je nastavené pre presné používanie, ktoré vylúči deformácie a umožní zjednotiť rozdielne odbory CVTI SR v ich spoločných aj jednotlivých výstupoch.

Cieľom nastavenia dizajn manuálu je inovovať, zefektívniť, zjednodušiť používanie vizuálnych – grafických, typografických prvkov v rôznych farebných prevedeniach a ich kombináciách.

Prečo dizajn manuál?

Správne využívanie novej vizuálnej identity podporí povedomie o CVTI SR a dôveru širokej verejnosti a partnerov. Pomôže odlíšiť Centrum vedecko-technických informácií SR od ostatných inštitúcií a organizácií vo vedecko-technickom prostredí.

Pripravený manuál definuje a stanovuje pravidlá pre používanie všetkých vizuálnych prvkov značky. Zabezpečí, že všetky vizuálne materiály, od loga a webovej stránky až po tlačoviny a reklamné kampane, budú mať jednotný vzhľad, navodzujúci pozitívny dojem. Manuál slúži ako návod pre všetkých, ktorí pracujú s vizuálnou identitou značky a zjednodušuje ich prácu, čo znižuje pochybenia. Pevné grafické a typografické parametre pomáhajú chrániť značku pred nesprávnym použitím vizuálnych prvkov. V neposlednom rade prispieva k rozvíjaniu firemnej kultúry.

Komplexný dokument obsahuje: logá v rôznych veľkostiach, farebnostiach aj formátoch; vypracovanú typografiu; farebnú paletu; obrazové materiály; grafické prvky; aplikáciu vizuálnej identity na jednotlivé komunikačné materiály; odporúčania pre tlač a pre digitálne prostredie sociálnych médií.

Dizajn manuál je dôležitý pre každú organizáciu, ktorá buduje ucelenú vizuálnu identitu v príbehu svojho ďalšieho úspešného napredovania.

 

         

 

Kontakt:

Odbor komunikácie CVTI SR,

Valentína Sikorová Čorná, +421 905 810 938, valentina.sikorova@cvtisr.sk

Posledný update stránky: 2025-03-26 09:44